گروه محیط‌زیست: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای به سرپرست وزارت ورزش و جوانان از پیشنهاد سازمان حفاظت محیط‌زیست و جمعی از فعالان زیست‌محیطی مبنی بر استفاده از نقش نماد یوزپلنگ ایرانی بر پیراهن تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی برزیل اعلام حمایت کرد.


در نامه محمدعلی نجفی به سیدرضا صالحی امیری آمده است: جمعی از فعالان محیط‌زیست برای حمایت از یوزپلنگ‌آسیایی نادر پیشنهاد کرده‌اند در جام جهانی 2014برزیل با نقش‌بستن لوگوی یوزپلنگ آسیایی بر پیراهن ملی فوتبال، نجات و ماندگاری آن را در سرزمین ایران دو چندان کنیم. سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تأکید بر ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعی و تنوع زیستی ارزشمند کشور و تقویت مبانی راهبردی سازمان در حوزه طبیعت گردی از پیشنهاد مذکور حمایت می‌کند.

گفتنی است، پیش از این سازمان حفاظت محیط‌زیست طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرده بود که از نماد یوز پلنگ ایرانی که نشان زیبایی، شکوه، چالاکی و تیزپاترین موجود زنده روی زمین است، بر پیراهن اعضای پرافتخار کاروان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014برزیل استفاده شود.

کد خبر 234765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز